Weekend grote appel

En toen ging ik ineens een weekend naar New York, naar Arjo die daar al was (of; al in het land was en vóór mij op vliegveld JFK zou arriveren).
Het begon allemaal met heel veel wachten: mijn vliegtuig had heel veel vertraging (gelukkig wist ik dit een avond van tevoren en heb ik de taxi een uurtje later laten komen), het boarden liet op zich wachten en toen ik de mijnheer had gevonden nadat ik eenmaal de douane door was (beide ging verrassend voorspoedig) was het wachten op een shuttlebusje dat ons naar het hotel zou brengen.
Dat busje nam aardig zijn tijd, er moesten verspreid over het hele vliegtuig mensen worden opgehaald en verdeeld over de stad mensen worden afgezet. Het voordeel was dat we al een beetje iets van de stad konden zien en af en toe aan de chauffeur konden vragen in welke wijk we waren.
Aangekomen bij het hotel was het tijd om even te douchen (had ik al gezegd dat het 30 graden was? nee, nou, het was 30 graden), koffers uit te pakken, loeiende airco die van de kamer een vrieskist maakte uit te schakelen en op zoek te gaan naar een restaurant. Op advies van Ashley achter de balie gingen we naar de wijk Hell’s Kitchen en Arjo stelde voor om bij Obao te eten. Goed idee: lekkere cocktails en heerlijk Aziatisch eten. Daarna hebben we nog even een kijkje genomen op Times Square. Tja, wat zal ik er van zeggen? Druk. En heb ik nog even mijn slag geslapen bij de Duane Reade Pharmacy waar alle nagelverzorgingsproducten van grote merken véél goedkoper zijn dan thuis.IMG_2590
Op vrijdag namen we de boot (het is nog steeds 30 graden overigens en je zou denken dat het koeler is op een boot, maar nee)vanaf Battery Park naar Liberty Island om Liberty Enlightening the World te zien en vanaf daar gingen we met de boot naar Ellis Island, het eiland waar in het begin van de 20e eeuw de bootladingen met immigranten aankwamen. Even een saampie gemaakt met Manhattan op de achtergrond. Daarna hebben we een late lunch genomen bij by Chloe die lekkere en gezonde meeneem of daar-opeten-als-je-de-mazzel-hebt-dat-er-een-tafeltje-is maaltijden heeft. Wij hadden dubbel mazzel: een tafeltje buiten. Het is gelegen aan Bleecker Street (van het liedje van Simon en Garfunkel), in Greenwich Village en Arjo kreeg best wat aandacht van passerende mijnheren.
We zijn die dag ook nog even langs de Washington Arch geweest. Om half 8 ’s avonds was ik op dus diner was haal-sushi op de hotelkamer. IMG_2621
Op zaterdag mocht ik ‘los’ en heb ik 4 spijkerbroeken gekocht bij Macy’s voor de prijs waarvoor je er hier ééntje hebt. Daarna door Central Park op weg naar het Guggenheim Museum maar dat bleek grootdeels gesloten omdat ze een nieuwe tentoonstelling aan het inrichten waren. Dan maar alleen het winkeltje uitpluizen en daarna door naar Lullemon, een yogakleding-winkel. Daar hebben we gevraagd waar we lekker organic (voor mij) konden lunchen met een goed glas wijn (voor Arjo) erbij. We kregen als tip Candle 79 en ik vond het echt geweldig goed en met heel vriendelijke bediening.

eten bij Candle 79

’s Avonds naar Bryant Park geweest (het park achter de bibliotheek) en Braziliaans gegeten bij Ipanema (yum, inktvis!).
Zondag ontbijt bij Dean&Deluca en lekkers ingeslagen om te kunnen eten in het vliegtuig (tarwevrije brownie!), daarna naar de Chrystler Building gegaan. Helaas konden we er niet verder in dan het eerste stukje van de lobby. Wel in de schoenenwinkel eronder een paar Aerosoles gekocht voor mijn arme voetjes. Toen Grand Central Terminal gezien, de bibliotheek was helaas óók dicht (terwijl de gids zei dat ie open was, grrrr!), de lobby van the Empire State Building was mooi maar we besloten niet naar boven te gaan omdat het schreeuwend duur was.
En mochten we spijt krijgen, we moeten toch een keer terug voor die bibliotheek. En dan wil ik ook fietsen door Brooklyn en misschien nóg wel meer kleding kopen. Hopelijk zijn we er dan iets langer dan 2,5 dag…